NEFES

 

Doğru Nefes.

Çoğu insan kendi akciğerlerinin boyutunun sadece bir kısmını kullanarak nefes alıyorlar, yani yanlış nefes alıp veriyorlar. Bu şekilde nefes alan insanların akciğerlerinin içinde sığ eski havanın birikimi oluşur. Bu da özellikle tuberkülez ve çeşitli hastalıklara yol açar. Bu yüzden doğru nefes alıp vermeyi öğrenelim. Ve unutmayın ki nefes almadan yaşayamayız. Yarım nefes sadece yarım hayat demektir.

 

Diyafram Nefesi.

Otururken veya yatarken iki elinizi karnınıza koyarak bu nefesi kendiniz çok kolayca hissedebilirsiniz. Derin bir nefes alın ve karnınızı dolduran nefesi hissedin. Ve bu şekilde nefes alıp verirken göğüsünizi  hareket ettirmemeye çalışın. Bu diyafram nefesidir. Diyafram akciğerleri karından ayıran güçlü bir kas bölümüdür.

 

Göğüs Nefesi.

Şimdi ellerinizi göğüs bölgesine koyun ve sadece göğsünüzle nefes alın. Kaburgalar dışarı ve yukarı doğru genişleyerek hareket eder. Nefes verdiğinizde kaburgalar aşağı ve içe doğru hareket edecektir. Ve bu şekilde nefes alıp verirken karnınızı hareket ettirmemeye çalışın. Bu göğüs nefesidir.

 

Yogik Nefes.

Diyafram ve göğüs nefesini birleştirerek, akciğerlere daha da fazla miktarda nefes alıp ve maksimum şekilde atık nefesi çıkartmak  mümkün. Bu tür nefes tam nefes veya Yogik nefesi olarak adlandırılır. Tam nefesi bu şekilde alacaksınız, ilk önce karından nefes alacaksınız sonra göğüsten, mümkün oldukça yavaş ve yumuşak bir şekilde nefes alın. Nefes verirken ilk önce göğüs kafesinden verin, sonra da karnından yavaşça nefesi boşaltın. Karnından da nefesi boşaltırken, son nefesine kadar itin ki atık havası çıksın. Karnından göğüs kafesine gelen nefes dalga gibi hareket etmelidir. İlk başta bu Yogik nefesi farkındalıkla her gün birkaç dakika yapmanız gerekir, sonra da otomatik olarak hep bu nefesle nefes alacaksınız. Bundan sonra da hayatınızdaki değişiklikler gerçekten de şaşırtıcı olacaktır. Burun akıntısı, öksürük gibi hastalıklar azalacaktır. Yaşam enerjinizin yükseldiğini hissedeceksiniz, daha da az yorulacaksınız, endişe ve stresi unutacaksınız.

Tüm bu nefes egzersizleri akciğerlerinizi temizleyecektir. Bu nefes egzersizlerini istediğiniz her zamanda yapabilirsiniz.

 

solunum

Reklamlar

One thought on “NEFES

  1. Geri bildirim: PRANAYAMA | Ayman ile Yoga ve Sağlıklı Yaşam

Bir Yanıt Bırakın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s