Shiva Mantra

OM NAMAH SHİVAYA 0_1c5b0_e1b2b757_LOm Namah Shivaya (ॐ नमः शिव; oṃ namah śivāya) mantra’nın çevirisi ‘’ Shiva’nın önünde eğiliyorum’’.

OM NA MAH SHİ VA YA altı heceli bir mantradır. Böyle mantra Shadakshara (şadakşara) olarak adlandırılır. Sanskrit dilinden ‘Şad’ altı, ‘Kşara’ parça veya hece anlamına gelir.

NA MAH SHİ VA YA beş heceli mantradır ve Panchakshara (pançakşara) olarak adlandırılır. Sanskrit dilinden ‘pancha’ beş anlamına gelir. Onun transandantal sesinde ‘’Kaula-Dharma’’ sezgisel bilgi içerir. Veda’ların kalbinde ‘’Namah Shivaya’’, ünlü ‘’Rudram’’ (Shatarudriya) marşı Yajurveda’da yazılı ve Agama’larda açıklanmıştır.

‘’NA’’ – toprak

‘’MA’’ – su

’Shi’’ – ateş

‘’VA’’ – hava

‘’YA’’ – eter anlamına gelir.

Üç keliime ‘’Om Namah Shivaya’’, Shiva, Shakti ve Jiva’yı sembolize ediyor. ‘’Shiva’’ kelimesi Sanskrit dilinden ‘’Merhametli’’, ‘’Hayırlı’’, ‘’Mükemmel’’ anlamına gelir. Shiva Mantra’sı evrenseldir. Her şey onda odaklanmaktadır. ‘’Om Namah Shivaya’’ mantra’sı zihni arındırır, düşünceleri temizler, hafızayı güçlendirir, yaratıcılığı aktivize eder. Aynı zamanda çok güçlü koruma mantra’sıdır. Bu mantra her yerde ve her zaman tekrarlanabilir. Günde en az 5 kez okunması tavsiye edilir.

MAHA MRİTYUNJAYA MANTRA

Maha Mrityunjaya Mantra binlerce yıllardan, vedik döneminden gelen, ölümü yenen, en eski ve en güçlü bir mantra. Mantra Rig Veda’nın 7 Mandalasında. Bu hayat ve şifa veren mantra’dır. Bu Shiva’nın mantra’sı. 3, 9, 27 ya da 108 kez tekrar edilebilir.

oṁ tryambakaṁ yajāmahe sugandhiṁ puṣṭi-vardhanam ǀ urvārukam-iva bandhanān mṛtyormukṣīya māmṛtāt

ǁ ॐ त्र्यम्बकं यजामहे सुगन्धिंम् पुष्टिवर्धनम् । उर्वारुकमिव बन्धनान् मृत्योर्मुक्षीय मामृतात् ।।

Om Tryambakam Yajamahe

Sugandhim Pushtivardhanam

Urvarukamiva Bandhanan

Mrityor Mukshiya Maamritat

Tercümesi: (Mantra’ların bir çok çevirisi var)

‘’ Ben saygıyla güzel kokan, refah veren üç gözlü Shiva Tanrısına ibadet ediyorum! Olgun salatalığın sapından serbest bırakıldığı gibi, O beni ölümden, ölümsüzlük için serbest bıraksın!’’

’’  Om! Nimet taşıyan, güzel kokan, üç gözlü Shiva’nın önünde eğiliyorum! O, doğum ve ölüm bağlarını yıkan. Bizi ölümsüzlük uğruna, ölümden kurtarsın! ’’

Kelime olarak tercümesi:

Tri – üç

Ambaka – göz

Trayambakam – üç gözlü (Shiva)

Yajamahe – ben eğiliyorum, ibadet ediyorum, kurban getiriyorum

Sugandhim – güzel kokulu, (yani tüm asil nitelikleri olan)

Pushti – güç, refah Vardhanam – artan, çoğalan

Urvakuram – salatalık İva – bu gibi Bandhanan – iletişimden, bağlantıdan

Mrityor – ölümden

Mukshiya – serbest bırakmak, kurtuluş

Ma – değil

Amritat – ölümsüzlük

Mantra nedir? bu linkte bulabilirsiniz: https://aymansozakbayeva.wordpress.com/2014/12/16/mantra/

OM ne demek? https://aymansozakbayeva.wordpress.com/2014/03/07/om/